søndag den 17. november 2013

11

Kære venner og familie!

D. 28/11 rejser jeg til den anden side af jorden. Da der er op til 12 timers tidsforskel, har jeg lavet en lille blog, hvor I kan blive opdateret om, hvad jeg laver, samt få nogle små smagsprøver på de billeder, jeg får taget. Det den måde slipper I og jeg for at bruge en masse penge på dyre telefonregninger og en masse bøvl med Skype!

På nuværende tidspunkt er der 11 dage til afrejse, og jeg er super spændt! Jeg mangler stadig at få en del ting på plads, meeeeen jeg har dog:
- fået alle vaccinationer
- købt en kuffert
- købt en rygsæk
- købt to t-shirts

De resterende ting (som at få pakket, købt de sidste ting, få oprettet en blog, få sagt farvel til alle) kommer langsomt her i løbet af de næste par dage. Jeg glemmer heeeelt sikkert noget, men heldigvis kan man købe de fleste ting på Fiji.

Lige lidt kort startinfo om min rejse: jeg tager afsted d. 28/11 og lander først på Fiji d. 1/12 (!!!!). Min rejseplan til Fiji ser sådan ud:
- Afrejse fra Kastrup torsdag den 28. november kl. 14.00 med TG 951 – flyvetid ca. 10 ½ time
- Ankomst til Bangkok fredag den 29. november kl. 06.30 lokal tid. (Her efter bliver vi tjekket ind på et hotel i Bangkok - hurra!)
- Afrejse fra Bangkok fredag den 29. november kl. 18.45 med TG 491 – flyvetid ca. 11 ½ time
- Ankomst til Auckland lørdag den 30. november kl. 12.05 lokal tid. (overnatning i Auckland, i en god og ordentlig seng!)
- Afrejse fra Auckland søndag den 1. december kl. 14.00 med FJ 410 – flyvetid ca. 3 timer
- Ankomst til Nadi (Fiji) søndag den. 1. december kl. 16.55 lokal tid.
Jeg er sikker på, jeg nok skal være godt træt af at flyve efter de tre dage!

På hjemvejen ser det dog lidt bedre ud:
- Afrejse fra Phnom Penh mandag den 24. februar kl. 20.40 med TG 585 – flyvetid ca. 1 time
- Ankomst til Bangkok mandag den 24. februar kl. 21.45 lokal tid.
- Afrejse fra Bangkok tirsdag den 25. februar kl. 00.50 med TG 950 – flyvetid ca. 12 timer
- Ankomst til Kastrup tirsdag den 25. februar kl. 06.35 dansk tid.

Praktisk omkring tidsforskellene i løbet af turen: Fiji er 12 timer foran Danmark i vinterperioden. Når klokken er 12.00 i Danmark er det midnat på Fiji.
Australien har tre forskellige tidszoner for henholdsvis Vest, Midt- og Østaustralien. Jeg skal opholde mig
ved østkysten, som er 10 timer foran Danmark i vinterperioden. Når klokken er 12.00 i Danmark er den
22.00 i Australien.
Vietnam og Cambodja er 6 timer foran Danmark i vinterperioden. Når klokken er 12.00 i Danmark er
den 18.00 i Vietnam og Cambodja.
Jeg satser voldsomt på, at være med til nogle Skype-fester! (Når I holder fest herhjemme og kl. er 02.00 er den jo kun 14.00 hos mig!) Det bliver noget af et jet-lag chok at skulle igennem, men det må man jo bare bide i sig.

Højtider
En del har spurgt mig, hvor jeg er, og hvad jeg gør til højtiderne denne vinter. Juleaften fejrer jeg på en dejlig sandstrand iført bikini (forhåbentlig med en drink i hånden) på Viti Levu (Fijis største ø), hvor vores studiecenter ligger. Nytårsaften er jeg derimod i Noosa i Australien, hvilket helt sikkert bliver fantastisk (jeg lover, at sende en masse snapchats til jer, 10 timer inden I holder nytår!)
Generelt har jeg det meget afslappet med ikke at skulle højtiderne hjemme i år. Jeg glæder mig til at opleve noget helt andet, og så er det jo også for lækkert at skippe en kold dansk vinter. (:

Hvad skal der ske?
Ja, manglede lige en bedre overskrift, men jeg tænkte, at nogen af jer måske gerne vil vide, hvad søren det så egentlig er, at jeg skal lave så langt væk hjemmefra!
På Fiji skal jeg (udover at få dykkercertifikat og bl.a. dykke med hajer uden at være i bur!!!) have undervisning i Personlig Udvikling, Kompetenceafklaring og Målsætning. Jeg ved ikke så meget om det, så jeg er spændt på, hvad jeg får ud af det. I Australien skal jeg også dykke (måske surfe?), rejse lidt rundt, til Sidney og se alle seværdighederne, forhåbentlig møde en masse interessante mennesker og måske klappe en kænguru eller to.
I Vietnam skal jeg se Kongegravene, besøge et lokalt børnehjem, købe instrumenter i Hanoi, og cykle ud til landet og se rismarker i stride strømme. I Cambodja skal jeg bl.a. se Seigon, Angkor Wat, besøge Killing Fields og Toul Sleng Genocide Museum, købe skræddersyede kjoler og en masse andre spændende ting.

Jeg glæder mig som et lille barn til at fortælle, vise og skrive om alle mine oplevelser!

- Men først skal der pakkes.

//Lucinda.



1 kommentar: